یک وب سایت خوب، باید این ویژگی ها را داشته باشد

در میان سایت هایی که هر روز از آن ها بازدید می کنید یک سری سایت ها هستند که شمارا جذب خود میکنند و خیلی واضح شما را به هدف خود میرسانند. در این مقاله داشته های خود را در مورد یک وب سایت خوب و کامل به شما ارائه خواهم داد.

اولین چیزی که بایستی در طراحی سایت رعایت شود داشتن یک سری برگه هاست،‌ این برگه ها شما صفحه‌ي درباره ما، که شامل توضیحات کاملی از کسب و کار شما و مدیر سایت است که باعث آشنا شدن بازدیدکنندگان و جلب اعتماد آن ها به شما خواهد شد.

در صفحه‌ی درباره ما به چند سوال کاربر پاسخگو باشید: اینکه شما که هستید؟ چه خدماتی ارائه میدهید؟ خدمات شما چه ویژگی هایی دارد؟ سابقه خود را بگویید؟ مشتریان شما چه کسانی بوده اند؟ وجه تمایز و نقطه قوت شما با سایر رقبا در چیست؟ این ها سوالاتی هستند که باید در صفحه درباره ما به آن ها پاسخ داده شود. صفحه ي دیگر صفحه تماس با ما است که در آن آدرس شما، شماره تماس، شماره پیامک، و ایمیل شما در آن قرارگرفته است. یک فرم تماس هم برای راحتی در امر تماس در آن تعبیه شده است.
صفحه‌ی دیگر صفحه‌ی تبلیغات است و در سایت های لازم گنجانده میشود و در آن تعرفه تبلیغات در موقعیت های خاص سایت برای کاربران نوشته میشود.
دومین مساله لینک صفحات به صفحه اصلی و داشتن یک منوی مرتب در وب سایت است بطوری که وقتی کاربر در هرکجای سایت بود به راحتی بتواند به صفحه اصلی و یا سایر صفحات دسترسی پیدا کند.
قابلیت جستجو در سایت از موارد مهم دیگر است که به کاربر کمک میکند با وارد کردن کلمه کلیدی در فیلد مربوطه و فشردن دکمه جستجو به مطلب مورد نظر دستیابی پیدا کند.
وجود خبرنامه در سایت نیز خالی از لطف نیست، خبرنامه به شا کمک میکند تا کاربران بتوانند با وارد کردن ایمیل خود و تایید آن اخبار وب سایت شما را در ایمیل خود دریافت نمایند. با افزایش تعداد اعضا مدیران اغلب برای تبلیغات از آن استفاده میکنند چون افراد خبرنامه با میل خودشان عضو شده اند و به وب سایت و خدمات شما علاقه مند هستند لذا تبلیغ روی این افراد بازدهی خوبی خواهد داشت.
آمار بازدیدکنندگان هم بایستی در سایت فعال باشد تا شما بدانید در فلان روز چند کاربر و از چه طریق از وب سایت شما بازدید نموده‌اند. بدین نحو شما میتوانید کنترل بیشتری رو وب سایت داشته باشید و بدانید در کدام قسمت بایستی تبلیغات را بیشتر کنید و یا بدانید کاربران بیشتر از کدام صفحات بازدید میکنند و بیشتر دنبال چه چیزی هستند.
دریافت نظرات کاربران درباره‌ی مطالب سایت از دیگر باید های یک سایت می‌باشد. این قابلیت به کاربران و بازدیدکنندگان سایت اجازه میدهد که بتوانند نظر خود را در مورد مطالب شما ارائه کنند، بنابراین شما میتوانید یک تعامل دو طرفه با کاربر داشته باشید و مطمنا انتقادات و پیشنهاات آن ها سازنده خواهد بود.
ابزار به اشتراک گزاری مطالب در سایت های اجتماعی از دیگر بایدهای وب سایت در این روزهاست چرا که گوگل این روزها بیشتر به وب سایت هایی ارزش قائل میشود که در سایت های اجتماعی مانند فیسبوک و گوگل پلاس فعالیت دارند.
قابلیت عضویت هم برای بعضی سایت ها لازم است چرا که بعضی مدیران مایلند دسترسی یک سری مطالبشان را فقط به اعضا بدهند و کسی نتواند از ان ها استفاده نماید.